N-am uitat, mai avem de abordat doi piloni, așa că nu te mai țin în suspans. Aceștia doi poate că sunt cei mai importanți dintre toți.

PILONUL 3 – Ai grijă de șeful tău

“Vacața trebuie să fie îndeajuns de lungă ca șeful tău să îți simtă lipsa și îndeajuns de scurtă ca el să nu observe că se poate descurca și fără tine.” – Anonim

Pe lângă cei doi piloni despre care am vorbit în articolul precedent, șeful tău dorește să vadă la tine proactivitate, inițiativă și capacitatea de a rezolva probleme spontan ivite.

Fii cu un pas înaintea lui de fiecare dată, cunoaște-l destul de bine și anticipează fiecare mișcare de-a lui. Oferă-i pe tavă rezolvarea chiar înainte ca el să descopere problema. Chestiile mici fac diferența, detaliile contează. Vino întotdeauna cu cel puțin 2 alternative de rezolvare a provocărilor apărute. Aș forța puțin să spun că 3 este numărul magic…

Și vorba aceea, ai tot interesul să faci asta pentru că până la urmă el te evaluează la final de an.

 

PILONUL 4 – Descoperă și sprijină “persoanele de influență” din department

Ăsta chiar e un tips important la care te invit să fii atent. L-am structurat în trei pași.

Pasul 1 – Clarifică-ți viitorul

Este important să ai mereu în minte direcția către care dorești să te îndrepți. Care este funcția pe care vrei să o ocupi în viitorul apropiat, chiar dacă tu ai promovat ieri? Poate că în acea direcție este necesar să îți canalizezi mare parte din energia și eforturile tale.

Pasul 2 – Vizualizează organigrama

Metaforic spus evident, pentru că deja știi cum arată. Dacă nu, aruncă-ți un ochi peste ea, fă-ți o idee despre cine, ce și cum și încearcă să te duci un pic mai departe cu analiza. Cine și ce funcție va ocupa în viitor? Îi cunoști deja și te poți gândi în perspectivă cum va arăta peste doi ani acea organigramă.

Pasul 3 – Comportă-te cu ei precum cu managerul tău

Tot ce trebuie să faci este să te comporți cu aceștia așa cum o faci și cu managerul tău. Am scris câteva cuvinte cheie mai sus ce-ți pot fi de folos – proactivitate, anticipare, inițiativă, rezolvare probleme, detalii etc.

Asta nu se numește altcumva decât STRATEGIE. Demonstrează-ți că ești un bun strateg. Pentru că fără strategie cresc șansele de a fi haotic. Însă mare atenție! Asta nu înseamnă să nu-i sprijini pe alții care vin către tine, asta nu înseamnă să devii acel cuvânt care începe cu “p” și se termină cu “urism”. Linia de demarcație între ceea ce vreau să-ți transmit în acest articol și acel cuvânt este foarte fină și imi doresc să înțelegi corect.

Înseamnă pur și simplu să-ți faci treaba în mod profesionist, înseamnă claritate și dorința inevitabilă a oricărui om de a progresa și a-și demonstra că poate mai mult decât în prezent.

Acum, la final de articol, ceea ce te invit să faci este să-ți adresezi intrebarile:

Pe o scara de la 1 la 5, cât de bine stau la fiecare dintre cei 4 piloni?

Ce am de făcut acolo unde nu sunt mulțumit de punctaj?

Îți multumesc că ai ajuns până la acest cuvânt al articolului, îți doresc mult succes și abia aștept să-mi povestești evoluția ta.

“Tinde zi de zi către EXCELENȚĂ, nu către perfecțiune!”

 

Dacă ești interesat să aprofundezi subiectul și să descoperi alte noi tehnici și tactici practice despre cum să crești în organizație, despre influențarea și convingerea colegilor de birou, partenerilor de afaceri, clienților sau managerilor, te aștept la training-ul open “Influență și Persuasiune”.

 

Attitude Makes Altitude!

 

Dacă apreciezi articolul pe care tocmai l-ai citit,  te rugăm să apeși butonul like din pagină. Desigur, ne-ar ajuta tare mult și un share via Linkedin, Facebook. Ne bucurăm foarte mult că am putut să contribuim prin acest articol la dezvoltarea ta personală și profesională.

Ne-ar plăcea să ne cunoaștem și să schimbăm idei constructive, așa că te încurajez să adaugi un comentariu. Pentru a descoperi ce traininguri livrăm, nu ezita să accesezi www.attitudetraining.ro. Echipa Attitute Training te salută și își dorește să te sprijine cu toate resursele pe care le are la dispoziție în evoluția ta personală, profesională și în cadrul organizației. Să ne vedem cu bine în sala de training!