Nu am niciun dubiu că te-ai confruntat nu doar o dată în cariera ta cu situația pe care o regăsești în titlu și despre care vreau să-ți ofer 4 trucuri cât se poate de realiste și pragmatice în rândurile de mai jos.
Eram acum vreo jumătate de an în mașină în drum spre casă. Și nu știu cum s-a întâmplat, dar pur și simplu mi-a venit în minte întrebarea: “Mhei, ce pot să fac eu ca să-i ajut pe oameni să avanseze în organizația în care lucrează?” Și să avanseze repede, nu așa oricum, stând 7 ani și tot așteptând…
Și n-au trecut mai mult de doua zile până când, exact la primul training de la “impact” (adică de la momentul când mintea a “născocit” întrebarea) mă trezesc total surprins de o întrebare care m-a cam blocat pe moment și mi-am zis: “Câtă sincronicitate poate să existe în Universul ăsta?!”.
Explicam eu un concept, când aud de undeva din partea dreaptă a sălii: “Cătălin te rog spune-mi și mie ce trebuie să fac pentru a avansa repede în funcție în interiorul companiei?”
Într-un fel m-am bucurat să aud o asemenea întrebare pentru că mi-a dat impresia de angajament, de profesionalism și de dorința de progres firească. Nu voia să devină antreprenor, nu voia să plece în altă companie, ci era trup și suflet la locul de muncă și cerea ceva absolut normal.
Fac o scurta pauză și te întreb și pe tine, drag cititor: Care crezi că poate fi răspunsul corect la această întrebare?
Nu știu încă dacă este complet sau corect din toate punctele de vedere, mai studiez fenomenul, însă îți pot spune cu mare drag o părere sinceră și pragmatică totodată.
Hai să-i luăm succint pe rând. Sunt 4 piloni în structura de rezistență a avansării în carieră.
PILONUL 1 – Competența produce rezultate
“Într-o ierarhie, orice angajat tinde să fie promovat până la nivelul lui de incompetent.” – Laurence J. Peter
E clar că dacă lăsăm la o parte mai mult sau mai puțin gluma de mai sus, dacă nu ești competent în munca ta nu vei reuși. Sigur că la început ești evaluat în funcție de potențial, sigur că ți se oferă preț de câteva luni șansa să dovedești, dar după acest timp este imperios necesar să demonstrezi încrederea ce ți-a fost oferită.
În funcție de poziția pe care o ocupi, rezultatele n-au voie să întârzie să apară. Nu vom insista pe acest pilon. Deci, trebuie să fii competent, e sine qua non.
PILONUL 2 – Atitudinea Pozitivă face diferența
“Pentru a avea succes, trebuie să ai inima în afacere și afacerea în inimă.” – Thomas Watson Sr.
“Cea mai mare descoperire a tuturor timpurilor este faptul că o persoană își poate schimba viitorul, schimbându-și atitudinea.” – Oprah Winfrey
Un citat preferat după care își ghidează acțiunile iubita mea este: “Attitude makes Altitude”. Ba mai mult are și un pandantiv cu aceast motto. Te poate ajuta uneori să ai coliere, pandantive, post-it-uri, tricouri cu diverse citate inspiraționale. Mai devreme sau mai târziu vei crede în ele, te vei identifica cu acestea și stii la fel de bine ca și mine că acele convingeri, acele credințe pe care le ai îți construiesc fără să vrei viața. “Crezi sau nu crezi că poți face un lucru, să știi că ai dreptate”, zicea Henry Ford. Dar îți propun să revenim la ce ne interesează.
Indiferent cât de greu îți este, câtă muncă ai de îndurat, că e o perioadă super aglomerată cu multe proiecte, faptul că nu îți mai vezi capul de treabă sau că fiecare vine și îți cere câte ceva și nu stă în sarcina ta să rezolvi, primește tot cu zâmbetul pe buze și cu atitudine deschisă. Dar să nu fie fals, că se vede. Dacă ești o fire introvertită, ceea ce poți face este să-ți arăți sprijinul și să nu se vadă că ești respingător. Dacă ești expansiv, atunci lucrurile devin mai ușoare.
Privește cerul (scria la un moment dat pe asfaltul de la Piața Romană) când ieși în pauze, la interviul de promovare mergi și vorbește energic și mândru de ceea ce ai și ați realizat împreună în organizație, zâmbește-le oamenilor când treci pe lângă ei la lift, ieși întotdeauna cu cineva la masa de prânz, fii deschis față de cererile colegilor tăi, nu “rupe ușa” când se termină programul de lucru.
În principal oferă-le oamenilor din jurul tău energie și bună dispoziție. Ideea e că dacă se vor simți bine lângă tine, atunci pilonul al doilea este construit.
Dă-mi voie să te țin în suspans pentru ceilalți doi piloni, pe care îi vei găsi în partea a doua a articolului…
Dacă ești interesat să aprofundezi subiectul și să descoperi alte noi tehnici și tactici practice despre cum să crești în organizație, despre influențarea și convingerea colegilor de birou, partenerilor de afaceri, clienților sau managerilor, te aștept la training-ul open “Influență și Persuasiune”.
Attitude Makes Altitude!
Dacă apreciezi articolul pe care tocmai l-ai citit, te rugăm să apeși butonul like din pagină. Desigur, ne-ar ajuta tare mult și un share via Linkedin, Facebook. Ne bucurăm foarte mult că am putut să contribuim prin acest articol la dezvoltarea ta personală și profesională.
Ne-ar plăcea să ne cunoaștem și să schimbăm idei constructive, așa că te încurajez să adaugi un comentariu. Pentru a descoperi ce traininguri livrăm, nu ezita să accesezi www.attitudetraining.ro. Echipa Attitude Training te salută și își dorește să te sprijine cu toate resursele pe care le are la dispoziție în evoluția ta personală, profesională și în cadrul organizației. Să ne vedem cu bine în sala de training!